سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با دشمنت مدارا کن و برای دوستت خالص شو، تا[حق] برادری را حفظ کرده، مروّت را به دست آورده باشی . [امام علی علیه السلام]
آمار

بازدید امروز :461
بازدید دیروز :292
کل بازدید :3115996
تعداد کل یادداشت ها : 1491
103/9/12
یادداشت های گذشته [1484]
برگزیده ها
 
کانال گفتگو با زرتشتیان [0] سایت "گفت و گو با زرتشتیان" [0] بر قله احادیث [0] مبهم ترین شخصیت تاریخ [0] خلیج فارس در سخن پیامبر(ص) [0] هیچستان [1] ترجمه منشور کورش [0] راه مقابله با زرتشتی [0] زنده زنده پوست کندن [1] سهم زرتشتیان در جنگ با عراق [1] نقد مسلمانان به جای اسلام [0] همه چیز اسلام از زرتشت! [0] چهارشنبه سوری [0] چرا اسلام جایگزین زرتشتی؟ [0] مهمترین های اسلام و زرتشتی [1] نژادپرستی ابزار زرتشتیان [0] گرایش زنان به اسلام [0] برخورد زرتشتیان با مرتدان [0] مقایسه ی بحرینی ها و زرتشتی ها [0] مفاتیح و ادرار شتر [0] نژادپرستی ممنوع [0] پس از عمری پژوهش [1] اسلام فردوسی [0] اسلام برای 1400 سال پیش [0] حقوق حیوانات در اسلام [0] تفسیر فروهر [0] امام رضا(ع) و زرتشتیان [0] مقایسه ی ادرار گاو و شتر [0] توهین به ایرانیان [0] تغییر در زرین کوب [0] ساسانیان بیگانه از فروهر [0] شورش ها در ایران [0] حضور امامان در جنگ با ایران [0] استحقاق توهین؟! [0] کاهش جمعیت زرتشتیان [0] کاهش حضور زرتشتیان در اینترنت [0] جنگ و کشتار [0] نجابت زرتشتیان [0] درخواست زرتشتیان از من [0] ظلم به زنان [0] اسلام اختیاری ایرانیان [0] می خواهم زرتشتی شوم! [475] ارزش شعار زرتشتیان [0] دزدی حدیث [0] وحشی‏گری در ایران باستان [0] کشتارهای امام علی(ع) [0] اخراج آریایی ها [0] تشرف یک زرتشتی به اسلام [0] عوامل گرایش به زرتشتی [0] ملاک خودی و غیر خودی [0] مشروعیت انجمن زرتشتیان؟ [0] قرض دادن زن خود [0] اعدام در دین زرتشتی [0] نوروز [0] انتخاب رئیس حکومت [0] آدم خواری [0] بی اعتباری گاتها [0] کارنامه اسلام [0] پیامبر اسلام(1) [0] پیامبر اسلام(2) [0] آرشیو پیوند روزانه [74]
خبر مایه
 
0[0]
لینک خرید کتاب راه راستی: www.raherasti.ir/9791

عضویت در تلگرام
 

سایت راه راستی راه اندازی شد

اهمیت هدایت دیگران در احادیث / هر کس به دست او فردى اسلام آورد، بهشت برایش واجب مى شود*اینترنت ابزاری بسیار مناسب برای هدایت دیگران به اسلام است. چند حدیث که اهمیت هدایت دیگران به اسلام را نشان می دهند، می آوریم:

  • رسول خدا(ص): مَن أسلَمَ عَلى یَدَیهِ رَجُلٌ وَجَبَت لَهُ الجَنَّهُ. (المعجم الکبیر: 17/ 285/ 786)
    هر کس به دست او فردى اسلام آورد، بهشت برایش واجب مى شود.
  • رسول خدا(ص): أیُّما داعٍ دَعا إلَى الهُدى فَاتُّبِعَ فَلَهُ مِثلُ اجورِهِم، مِن غَیرِ أن یَنقُصَ مِن اجورِهِم شَی ءٌ. (تفسیر التبیان: 6/ 372)
    هر کس به هدایت دعوت کند و از او پیروى شود، براى او پاداشى است همسان اجر و پاداش هدایت شوندگان، بى آن که از پاداش آنان چیزى کاسته شود.
  • رسول خدا(ص): مَن دَعا عَبدا مِن شِرکٍ إلَى الإِسلامِ، کانَ لَهُ مِنَ الأَجرِ کَعِتقِ رَقَبَهٍ مِن وُلدِ إسماعیلَ. (مسند زید: 390)
    هر کس بنده اى را از شرک به سوى اسلام فرا خوانَد، اجرش همانند [اجر] آزاد ساختن بنده اى از فرزندان اسماعیل خواهد بود.
  • رسول خدا(ص): مَن أمَرَ بِمَعروفٍ، أو نَهى عَن مُنکَرٍ، أو دَلَّ عَلى خَیرٍ، أو أشارَ بِهِ، فَهُوَ شَریکٌ. ومَن أمَرَ بِسوءٍ، أو دَلَّ عَلَیهِ، أو أشارَ بِهِ، فَهُوَ شَریکٌ. (الخصال: 138/ 156)
    هر کس به معروفى امر یا از منکرى نهى کند یا به خیرى راهنمایى یا اشاره کند، [با انجام دهنده این کارها] شریک است؛ و هر کس به بدى فرمان دهد، یا به آن راهنمایى یا اشاره کند، [با انجام دهنده آن ] شریک است.
  • امام حسین(ع): مَن دَعا عَبدا مِن ضَلالَهٍ إلى مَعرِفَهِ حَقٍّ فَأَجابَهُ، کانَ لَهُ مِنَ الأَجرِ کَعِتقِ نَسَمَهٍ. (مسند زید: 391)
    هر کس بنده اى را از یک گمراهى به شناخت حقى فرا خواند و او بپذیرد، براى فراخواننده، پاداشى به سان آزاد کردن یک انسان خواهد بود.
  • امام باقر(ع): مَن عَلَّمَ بابَ هُدىً فَلَهُ مِثلُ أجرِ مَن عَمِلَ بِهِ، ولا یَنقُصُ اولئِکَ مِن اجورِهِم شَیئا. ومَن عَلَّمَ بابَ ضَلالٍ کانَ عَلَیهِ مِثلُ أوزارِ مَن عَمِلَ بِهِ، ولا یَنقُصُ اولئِکَ مِن أوزارِهِم شَیئا. (الکافی: 1/ 35/ 4)
    هر کس راه هدایتى بیاموزاند، پاداشى همانند عمل کنندگان به آن دارد، بى آن که از پاداش آنان، چیزى کاسته شود؛ و هر کس راه گمراهى اى بیاموزانَد، گناهى همانند گناهان کسانى که بدان عمل کنند، دارد، بى آن که چیزى از گناهان آنان کاسته شود.
  • امام باقر(ع): لَمّا کَلَّمَ اللّهُ موسَى بنَ عِمرانَ(ع)، قالَ موسى:… إلهی، فَما جَزاءُ مَن دَعا نَفسا کافِرَهً إلَى الإِسلامِ؟ قالَ: یا موسى، اذِنَ یَومَ القِیامَهِ فِی الشَّفاعَهِ لِمَن یُریدُ. (فضائل الأشهر الثلاثه: 89/ 68)
    هنگامى که خداوند با موسى بن عمران(ع) سخن گفت، موسى گفت: «… خدایا! پاداش آن که انسان بى دینى را به دین دعوت کند، چیست؟». خداوند فرمود: «اى موسى! در روز قیامت اجازه مى یابد تا براى هر که بخواهد، شفاعت کند».
  • امام صادق(ع): إذا کانَ یَومُ القِیامَهِ بَعَثَ اللّهُ عز و جل العالِمَ وَالعابِدَ، فَإِذا وَقَفا بَینَ یَدَیِ اللّهِ عز و جل قیلَ لِلعابِدِ: انطَلِق إلَى الجَنَّهِ، وقیلَ لِلعالِمِ: قِف! تُشَفَّع لِلنّاسِ بِحُسنِ تَأدیبِکَ لَهُم. (علل الشرایع: 394/ 11)
    چون روز قیامت فرا رسد، خداوند عز و جل، عالم و عابد را برانگیزاند. وقتى آن دو نزد خداوند عز و جل حاضر مى شوند، به عابد گفته شود: «به بهشت برو!»، و به عالم گفته شود: «بایست و مردم را به خاطر تربیت کردن نیکویشان، شفاعت کن!»

  
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل